DSG -czy na postoju na światłach można regularnie używać N?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    #51
    To sa zaciski elektryczne do recznego, tam nic wiecej nie ma, bo i po co. Nie ma przeciez dwoch zaciskow jednego od recznego, a drugiego od holda
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • nikolakis
      Ambiente
      • 2013
      • 137

      #52
      Zamieszczone przez Maicroft
      To sa zaciski elektryczne do recznego, tam nic wiecej nie ma, bo i po co. Nie ma przeciez dwoch zaciskow jednego od recznego, a drugiego od holda
      I rozumiem, że to ten elektryczny mechanizm się psuje.
      A jest tam tam też hydraulika do hamulca nożnego, czy tylko elektryka?
      '15 O2fl liftback 1,4 mpi 80 km
      '13 O3 liftback 2,0 tdi dsg 150 km
      '10 A4 b6 avant 2,5 V6 tdi 163 km

      Komentarz

      • leszekmw
        RS
        • 2005
        • 5356

        #53
        Zamieszczone przez nikolakis
        I rozumiem, że to ten elektryczny mechanizm się psuje.
        w passatach psuje się włącznik od ręcznego na przykład..
        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
        GVI 1.4TSI
        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #54
          Tak zacisk jest hydrauliczno-elektryczny.

          Tak wygladal normalny zacisk


          A tak elektryczno-hydrauliczny - widac ladnie, co zostalo zastapione i z czym jest problem.

          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Prekompilator
            Rider
            • 2013
            • 420

            #55
            Zamieszczone przez Maicroft
            A z tym Auto Holdem, to VW go ma, bo ma elektryczne tylne zaciski. My mamy zwykle hydrauliczne i jest problem :lol: Przynajmniej nie ma sie co psuc.
            Niech nie będzie tego hamowania po puszczeniu hamulca - wystarczy że nie będzie zasprzęglał. A do tego zaciski nic nie mają.

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #56
              Maja, bo jest puszczasz hamulec a auto cofa do tylu, to guzik z takiego automatu :idea: Caly sens bezstresowej jazdy po miescie tracisz w tym momencie.

              Dlatego jak ma nie zasprzeglac, a auto nie cofnac sie, to trzeba to rozwiazac jakos inaczej.


              Jakas dziwna moda jest ostatnio na puszczanie hamulca przed skrzyzowaniem, bo co Ci z tylu powiedza. No tak niech swiatla swieca jak w Fiacie 126p na pradnicy, wtedy problemu nie bedzie.

              To tak jak z tym wrzucaniem P na postoju i nie zaciaganie recznego, albo odpalanie takiego auta, jak cale obciazenie trzyma mala zapadka w skrzyni, cale auto drzy po odpaleniu, do czasu, az w koncu ktos wyrwie lewarek z P.

              A potem mowia, ze skrzynia sie popsula - faktycznie dla wielu najlepszym rozwiazaniem jest patyk i tyle 8)
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • Prekompilator
                Rider
                • 2013
                • 420

                #57
                Zamieszczone przez Maicroft
                Maja, bo jest puszczasz hamulec a auto cofa do tylu, to guzik z takiego automatu :idea:
                Mnie to nie przeszkadza - zaciągnę ręczny. Ale przynajmniej odpada wajhowanie D<->N i naciskanie hamulca żeby przełączyć na D.

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #58
                  Wiec tracimy cos, co miec powinien dobry automat.

                  W ten sposob, po co nam DSG, mozna bylo brac jakas zamatyzowana skrzynie, jak mamy w Citigo.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • Prekompilator
                    Rider
                    • 2013
                    • 420

                    #59
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    Wiec tracimy cos, co miec powinien dobry automat.
                    To zwykłe ideologizowanie. Ja nic bym nie stracił i wielu innych ludzi, niemających wcześniej do czynienia z automatami i nieprzekonanych że "pełzać musi" - też nie.
                    Dla mnie DSG traci właśnie dlatego, że pełza, chociaż ja nie hamując daję jedynie do zrozumienia, że nie hamuję, a nie - że chcę już jechać.

                    Komentarz

                    • rol-on
                      Classic
                      • 2013
                      • 28

                      #60
                      No widzisz, a mnie to pełzanie się podoba... tylko jak ktoś już pisał, szkoda że nie ma autoholda! (no ale koncern dba o vw: musi być lepszy)
                      dsg ma jedną duużą wade: 8k zł :| , a to jednak sporo (w oplu automat kosztuje 5-tke, co prawda nie jest taki szybki jak dsg, ale już w maździe też 5 koła i całkiem szybko reaguje)

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #61
                        Prekompilator, Jezdziles innymi automatami, dluzej niz jazda testowa, czy to Twoj pierwszy automat :?: :wink:

                        Ja mam porownanie bezposrednio z kilkoma skrzyniami, roznych producentow rowniez.

                        Kiedys ktos Ci zaparkuje swoj przod w zadek autka to pogadamy o swiatlach stop na postoju :twisted: Linia obrony tego z tylu, to bedzie, ze jak nie swiecily, tzn ze gosc wlasnie ma ruszac, a nie stac :diabelski_usmiech
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • Basik_
                          Rider
                          • 2013
                          • 667

                          #62
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Prekompilator, Jezdziles innymi automatami, dluzej niz jazda testowa, czy to Twoj pierwszy automat :?: :wink:

                          Ja mam porownanie bezposrednio z kilkoma skrzyniami, roznych producentow rowniez.

                          Kiedys ktos Ci zaparkuje swoj przod w zadek autka to pogadamy o swiatlach stop na postoju :twisted: Linia obrony tego z tylu, to bedzie, ze jak nie swiecily, tzn ze gosc wlasnie ma ruszac, a nie stac :diabelski_usmiech
                          Taka linia obrony to żadna obrona, wina jest ewidentna. Co to deptania hamulca na światłach to też tego nie lubię i przeważnie zaciągam ręczny, chyba że spodziewam się że światło zmieni się za moment. Stanie za autem w nocy, gdzie kierowca oślepia stopami nie jest fajne.
                          Moja biała jak welon dziewicy O3 vRS

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #63
                            Co Wy macie z tym oslepianiem.

                            A jak stanie za Wami takie Ducato i swieci do srodka tak, ze jest jasniej niz w dzien, to jest fajnie.

                            Takze ja czekam, az ktos napisze mialem zaciagniety reczny i N w skrzyni kiedy wjechal mi ktos w kufer :twisted: Wiecie czemu na kursie prawa jazdy ucza, aby miec zawsze bieg wrzucony ?? Wlasnie po to zeby w razie W kierowca mogl zareagowac, a tak to powodzenia ze wrzucimy D, puscimy reczny. I nie tlumaczcie mi ze ze N wrzuca sie tylko jak stoi sie w korku, bo wystarczy dojechac do przejazdu kolejowego ten za nami stanie, a kolejny juz nie, a my nawet jak zobaczymy to w lusterku to nie mamy szansy uciec.
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • Prekompilator
                              Rider
                              • 2013
                              • 420

                              #64
                              Zamieszczone przez rol-on
                              No widzisz, a mnie to pełzanie się podoba... tylko jak ktoś już pisał, szkoda że nie ma autoholda!
                              Ale ja nie chcę autoholda. AH hamuje automatycznie - mnie to niepotrzebne. Ja po prostu chcę, żeby skrzynia zasprzęglała gdy chcę ruszyć, a nie gdy przestanę hamować. A to dla DSG żaden problem, bo jest to skrzynia niejako "naturalna", bez konstrukcyjnych obciążeń klasycznych hydrokinetyków. Żeby DSG pełzało, trzeba coś dodać - i niepotrzebnie to dodano.

                              Co do "podobania się" pełzania - ustalmy że to kwestia gustu. Dla mnie auto ma jechać jak wciskam gaz, hamować jak wciskam hamulec i nie kombinować gdy nic nie wciskam.

                              [ Dodano: Sro 19 Lut, 14 20:59 ]
                              Zamieszczone przez Maicroft
                              Prekompilator, Jezdziles innymi automatami, dluzej niz jazda testowa, czy to Twoj pierwszy automat :?: :wink:
                              Jeździłem klasycznymi i DSG6. Teraz mam DSG7. W klasycznym podobało mi się to, że zaciągało się ręczny i stał w miejscu - co prawda przód się trochę unosił, ale to było do przeżycia.

                              Zamieszczone przez Maicroft
                              Kiedys ktos Ci zaparkuje swoj przod w zadek autka to pogadamy o swiatlach stop na postoju :twisted: Linia obrony tego z tylu, to bedzie, ze jak nie swiecily, tzn ze gosc wlasnie ma ruszac, a nie stac :diabelski_usmiech
                              Około połowy kierowców nie ciśnie hamulca na postoju, więc słaba ta linia obrony.
                              Światła stopu od zawsze miały znaczyć "uwaga, zwalniam", a nie "uwaga, stoję w miejscu". Pewnie dlatego światła te nie świecą się, gdy zaparkujesz auto. Bo chyba nie uważasz, że jak ktoś ci przywali w zaparkowany samochód na poboczu to powie "myślałem że zaraz ruszy"?

                              Komentarz

                              • Dig Dug
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 1306
                                • Seat

                                #65
                                Ja jeździłem testowo automatem Volvo (stary 960), Toyota Camry V6 i dość dużo wspominanym 807. Pewnie z 10 tys tym 807 zrobiłem i jestem oczarowany automatem, nawet tym starym 4 biegowym. A ten pełzał aż miło. Stałem w korku, trzeba było podjechać puszczałem hamulec i sam podjeżdżał. Wiedziałem, że jak puszczę hamulec to auto pojedzie do przodu i nie musiałem w praktyce zastanawiać się czy stoczę się, czy stoję na równym czy pod górkę. I to jest piękne. Muszę kontrolować auto w jednym kierunku. Mi to bardzo upraszczało jazdę po mieście (w korkach). Jeździłem po Warszawie, Gdańsku.

                                Odnośnie świateł, aktualnie to stojąc krótko w korku i podjeżdżając świece stopami. Jak stoję dłużej na ręcznym to i tak mrugam stopami jak widzę, że ktoś z tyłu podjeżdża. Tak więc gdybym miał automat to pewnie też świeciłbym stopami i już.
                                Była O1 jest F2.

                                Komentarz

                                • Tinky
                                  Drive
                                  • 2010
                                  • 73

                                  #66
                                  Też kiedyś narzekałem i denerwowałem się na tych stojących przede mną i duszących hamulec. Ale obejrzałem kilka filmów, na których widać właśnie takie wjeżdżanie w tyłek, gdzie stojące auto nagle leciało na drugą stronę ulicy albo w pieszych. Teraz sam duszę na światłach i krótkich postojach. Tylko na dłuższych zaciągam ręczny. I jakoś już mnie tak nie oślepiają ci, którzy tak robią stojąc przede mną

                                  Komentarz

                                  Pracuję...